Zdalna preselekcja to zdalny mandat?

Służby kontrolne w całej Europie testują system zdalnej preselekcji pojazdów. Konieczność stosowania tego typu rozwiązania wprowadziło rozporządzenie (UE) nr 165/2014, w którym zawarto m.in. przepisy nakazujące wyposażenie nowych tachografów w łączność krótkiego zasięgu (DSRC).

Choć inteligentne tachografy są już w ciężarówkach, które jeżdżą po drogach Unii Europejskiej od 2019 roku, to nadal nie prowadzi się zdalnej preselekcji. Dlaczego? Bo technologia nie została jeszcze wdrożona po stronie inspekcji.

Kiedy zdalne kontrole kierowców w Polsce?

Działanie nowego systemu zdalnego monitorowania tachografów inteligentnych przy pełnej prędkości pojazdu sprawdzane jest również przez polską Inspekcję Transportu Drogowego, której urządzenie dostarczyła polska firma LONTEX. Przedstawiciele firmy odpowiedzą dzisiaj na pytania: Jak działa nowy system? Czy możemy być już zdalnie kontrolowani? Czy przez nowy system kontrole będą wykonywane częściej?

 

***

To strona podcastu CplusE.pl. Przedsięwzięcie powstaje pod patronatem YouTube-owego kanału CplusE. W naszym programie rozkładamy na części pierwsze różne zagadnienia związane z ogólnie pojętym transportem drogowym. Poruszymy tematy mogące zainteresować zarówno kierowców, jak i spedytorów, planistów, przewoźników czy pracowników działów transportowych. Wypowiadać będą się u nas eksperci, którzy znają się na swojej robocie i potrafią wytłumaczyć zawiłości funkcjonowania tej branży.

Poprzednie wpisy

Skomentuj wpis

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments